החיים לצידו של מכוראישה של מכור מרגישה בשלב מסוים שהיא חיה לבד, שיש לצידה דמות של בן זוג, אבל הוא לא באמת שם. אישה של מכור מפרנסת לבד ומגדלת לבד את הילדים.

לעתים היא מתמודדת עם קושי כלכלי שנובע מההתמכרות: כספים בסכומים גדולים שנעלמים, חובות שמצטברים. ילדים של מכור לומדים לחיות עם "קליפה" של הורה – דמות עם מבע שלרוב הוא אדיש, או אטום, לא מתעניין, מרוחק, מסוגר בתוך עצמו.

משפחות של מכורים לומדות לחיות עם מצב רוח קיצוניים, מתחלפים ובלתי צפויים, ובעיקר הן מתגעגעות לאדם האהוב שהכירו, שדמותו החיצונית עוד מסתובבת בבית, אבל הוא עצמו לא שם. משפחות של מכורים חיות עם תקווה, ליום שבו ההתמכרות תעזוב את הבית והאדם האהוב ישוב אליהם.

החיים לצידו של מכור משפיעים על כל בני המשפחה ועל כל תחומי החיים המשפחתיים. המפתח ליציאה ממעגל הקסמים הוא ההבנה של בני המשפחה שהם אינם חייבים לשתף פעולה עם ההתמכרות ולהסכים לה.

בני זוג של מכורים

ילדים של מכורים

הורים של מכורים

הורים של מכורים מתמודדים עם רגשות כמו אשמה, הכחשה, אכזבה ובושה עם ההתמכרות של בנם ועם כך שלא הצליחו להבין בסימנים הילד מכור. הדרך לצאת ממעגל הקסמים היא לא להשלים עם ההתמכרות בתוך הבית ולדרוש מהמכור שינוי. ניתן להיעזר ביעוץ מקצועי, לשם הבניית דרך וסיוע בהתמודדות עם ההתמכרות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן